• Wyniki konkursu „Kartka Bożonarodzeniowa”.
        • Wyniki konkursu „Kartka Bożonarodzeniowa”.

        • Data publikacji: 21.01.2024

           

          Borku Wielkopolskim. Zadaniem uczestników było wykonanie kartki bożonarodzeniowej. Technika prac – dowolna. Komisja konkursowa w składzie Pani Agnieszka Nawrocka, Pani Renata Talarska oraz Pani Mirosława Paździerska oceniała estetykę, pomysłowość oraz samodzielność wykonania. Na konkurs wpłynęło 66 prac. Wyniki prezentują się następująco:

          Przedszkole

          • I miejsce Oliwia Frąckowiak
          • II miejsce Barbara Nowak
          • III miejsce Patryk Bogdański
          • Wyróżnienie Filip Bogdański

          Klasy I

          • I miejsce Aleksandra Klupczyńska 1b
          • II miejsce Mikołaj Kordek 1a
          • III miejsce Jakub Jankowski 1a

          Klasy II

          • I miejsce Nina Sworowska 2a
          • II miejsce Szymon Adamczak 2a
          • III miejsce Zofia Wilczyńska 2c
          • Wyróżnienie Amelia Nadolna 2a

          Klasy III

          • I miejsce Patrycja Górna 3b
          • II miejsce Barbara Smitchen 3b
          • III miejsce Oliwia Jędryczka 3c.

          Każdy uczestnik otrzymał dyplom oraz słodki upominek za udział w konkursie.

                                                                                                /-/Ilona Bogdańska, Joanna Górna.

      • Tygryski świętują Dzień Kubusia Puchatka.
        • Tygryski świętują Dzień Kubusia Puchatka.

        • Data publikacji: 21.01.2024

           

          Dzieci na całym świecie 18 stycznia obchodzą „Dzień Kubusia Puchatka”. Bohater stworzony został przez Alana Alexandra Milne’a. Amator miodku mieszkający w Stumilowym Lesie, jest kultową postacią dla przedstawicieli kilku pokoleń. Święto to 18 stycznia br. obchodziła także grupa przedszkolna Tygryski. Dzień ten był doskonałą okazją do przyniesienia pluszowego Kubusia do przedszkola. Dzieci bawiły się przy piosence „Ćwiczę – góra, dół”. Wykonały pracę plastyczną „Głowa Kubusia Puchatka”, obejrzały bajkę „Nowe przygody Kubusia Puchatka”, układały puzzle, spróbowały ulubionego miodku Kubusia Puchatka, a na zakończenie  dnia posłuchały opowiadania „Różne dziwne domki”.

                                                                                                                                                        /-/Ilona Bogdańska

      • Zajęcia rozwijające kreatywność- Laboratoria Przyszłości.
        • Zajęcia rozwijające kreatywność- Laboratoria Przyszłości.

        • Data publikacji: 12.01.2024

           

          Podczas zajęć rozwijających kreatywność - Laboratoria Przyszłości uczniowie zdobywają wiadomości dotyczące druku 3D. W naszej szkole mamy 4 drukarki 3D Banach School. Obecnie branża technologii druku 3D rozwija się w niewyobrażalnym tempie. Drukarki 3D są wykorzystywane w niemal każdej dziedzinie przemysłu. Podobnie jak kilka lat temu komputery zrewolucjonizowały świat, tak teraz drukowanie 3D wiele zmienia i wciąż będzie zmieniało w środowisku nauki. Dlatego bardzo ważne jest, aby dzieci i młodzież już na początku kształcenia rozwijały w sobie technologiczne myślenie i umiejętności, które pomogą im w przyszłości zostać inżynierami.

          Drukarka 3D w szkole pozwala  poprzez zabawę wprowadzić najmłodszych w świat nowoczesnych technologii oraz pobudzić ich wyobraźnię. Dzięki pokazom drukowania modeli 3D uczniowie odkrywają tajemnice nauk ścisłych oraz poznają budowę urządzenia i szczegóły dotyczące tego procesu, angażując przy tym wszystkie swoje zmysły.

          W galerii zaprojektowane lub tylko przygotowane do druku prace uczniów i ich wykonawcy.

          /-/Magdalena Baran

      • EU Code Week 2023.
        • EU Code Week 2023.

        • Data publikacji:  08.01.2024

           

          W pierwszym półroczu roku szkolnego 2023/2024 uczniowie klasy 4 a uczestniczyli po raz kolejny w wydarzeniu promującym kodowanie online i offline EU Code Week, czyli Europejski Tydzień Kodowania. Uczniowie mieli okazję wykazać się logicznym myśleniem i kreatywnością. Podczas zajęć wykorzystano także nowoczesne technologie oraz robota interaktywnego Ozobota. Zajęcia przeprowadzone zostały w pracowni, do której wyposażenie zakupiono w ramach programu "Laboratoria Przyszłości".

          /-/ Magdalena Stachowiak-Marcinkowska

      • Zajęcia z podłogą interaktywną SmartFloor i kartami 4D.
        • Zajęcia z podłogą interaktywną SmartFloor i kartami 4D.

        • Data publikacji: 08.01.2024

           

          Klasa 4 a często korzysta na zajęciach z podłogi interaktywnej SmartFloor. Uczniowie sami wybierają aktywności dostępne w pakietach urządzenia przy pomocy myszki i klawiatury lub interaktywnego pisaka. Największą popularnością cieszy się gra w piłkę nożną oraz różnego rodzaju aplikacje ruchowe m.in. bieg po wirtualnej bieżni. Dzieci rozwijają m.in. koordynację wzrokowo-ruchową, motorykę dużą, a przy tym równocześnie świetnie się bawią. Podczas zajęć indywidualnych testujemy także ciekawą i nowoczesną pomoc dydaktyczną jaką są karty 4D. Na smartfonie lub tablecie należy zainstalować bezpłatną aplikację Smarty. Po uruchomieniu aplikacji oraz naprowadzeniu na tekturową kartę z ilustracją, na ekranie pojawia się trójwymiarowy obraz obiektu. Można wysłuchać opowieści lektora na temat wyświetlanego np. dinozaura, przybliżyć lub oddalić obraz, zrobić zdjęcie, nagrać film, a nawet, klikając na odpowiednią ikonkę, wywołać interakcję: ruch lub dźwięk. Karty wykorzystują technologię rozszerzonej rzeczywistości – Augmented Reality (AR) – w odróżnieniu od wirtualnej rzeczywistości – Virtual Reality (VR) – nie tworzy wirtualnego, pełnego, nowego świata 3D. AR rozszerza i uzupełnia świat, który znamy. Technologia ta znajduje coraz większe zastosowanie w medycynie, architekturze lub edukacji. Korzystanie z narzędzi AR jest proste, intuicyjne i daje różnorodne możliwości. Zajęcia przeprowadzone zostały w pracowni, do której wyposażenie zakupiono w ramach programu "Laboratoria Przyszłości".

          /-/ Magdalena Stachowiak-Marcinkowska