Data publikacji: 08.01.2024
Klasa 4 a często korzysta na zajęciach z podłogi interaktywnej SmartFloor. Uczniowie sami wybierają aktywności dostępne w pakietach urządzenia przy pomocy myszki i klawiatury lub interaktywnego pisaka. Największą popularnością cieszy się gra w piłkę nożną oraz różnego rodzaju aplikacje ruchowe m.in. bieg po wirtualnej bieżni. Dzieci rozwijają m.in. koordynację wzrokowo-ruchową, motorykę dużą, a przy tym równocześnie świetnie się bawią. Podczas zajęć indywidualnych testujemy także ciekawą i nowoczesną pomoc dydaktyczną jaką są karty 4D. Na smartfonie lub tablecie należy zainstalować bezpłatną aplikację Smarty. Po uruchomieniu aplikacji oraz naprowadzeniu na tekturową kartę z ilustracją, na ekranie pojawia się trójwymiarowy obraz obiektu. Można wysłuchać opowieści lektora na temat wyświetlanego np. dinozaura, przybliżyć lub oddalić obraz, zrobić zdjęcie, nagrać film, a nawet, klikając na odpowiednią ikonkę, wywołać interakcję: ruch lub dźwięk. Karty wykorzystują technologię rozszerzonej rzeczywistości – Augmented Reality (AR) – w odróżnieniu od wirtualnej rzeczywistości – Virtual Reality (VR) – nie tworzy wirtualnego, pełnego, nowego świata 3D. AR rozszerza i uzupełnia świat, który znamy. Technologia ta znajduje coraz większe zastosowanie w medycynie, architekturze lub edukacji. Korzystanie z narzędzi AR jest proste, intuicyjne i daje różnorodne możliwości. Zajęcia przeprowadzone zostały w pracowni, do której wyposażenie zakupiono w ramach programu "Laboratoria Przyszłości".
/-/ Magdalena Stachowiak-Marcinkowska