• Marsz nordic walking-ferie 2023.
        • Marsz nordic walking-ferie 2023.

        • Data publikacji: 23.01.2023

           

          Zapraszamy uczniów na poniższe wydarzenie. Liczba miejsc ograniczona (19). W czasie wydarzenia nauczycie się (choć trochę) chodzić z kijkami. Odbędą się również krótkie zajęcia z pomocy przedmedycznej. Na zakończenie niespodzianka. Zapisy patrz wcześniejsze artykuły.

          /-/Władysław Hałas

      • W poszukiwaniu pięknych ujęć-wędrówka leśnymi duktami Leśnictwa Stawiszyn.
        • W poszukiwaniu pięknych ujęć-wędrówka leśnymi duktami Leśnictwa Stawiszyn.

        • Data publikacji: 21.01.2023

           

          Zapraszamy uczniów klas 4-8 do  poszukiwania pięknych ujęć w czasie wędrówki leśnymi duktami Leśnictwa Stawiszyn. Liczba miejsc ograniczona (bus szkolny). Każdy uczestnik musi posiadać telefon z możliwością robienia zdjęć lub aparat fotograficzny. W czasie wędrówki leśnymi duktami (10-15 km) będziemy robić zdjęcia w ciekawych miejscach (każdy decyduje sam kiedy zdjęcie robi). Obowiązuje również ubiór adekwatny do pogody oraz zgoda rodziców. Zapisy od dzisiaj za pomocą aplikacji Teams (na konto dyrektora) lub od poniedziałku do czwartku w szkole bezpośrednio u dyrektora.

          /-/Władysław Hałas

      • Mistrzostwa szkoły w warcabach 64 polowych.
        • Mistrzostwa szkoły w warcabach 64 polowych.

        • Data publikacji: 21.01.2023

           

          Od dzisiaj przyjmowane są zapisy uczniów klas 4-8 na turniej o mistrzostwo szkoły w warcabach 64 polowych, który odbędzie się 8 lutego 2023 roku od godz. 9.00 do 12.00. Zgłoszenia można przesyłać na konto dyrektora w aplikacji Teams lub zgłosić się  do czwartku przyszłego tygodnia do dyrektora. Oczywiście o udziale decyduje również dostarczenie zgody rodziców (patrz poprzedni artykuł). System rozgrywek zostanie podany po ustaleniu listy uczestników. Gramy na 10 planszach. Miejsce rozgrywek-korytarz na I piętrze. Sędziowie: Władysław Hałas, Artur Paździerski. Pozostałe  zasady:

          1. Gramy z wykorzystaniem zegara szachowego odmierzającego czas do tyłu.
          2. Każdy zawodnik ma do dyspozycji 5 minut.
          3. Gramy na planszy 64 polowej.
          4. Zaczyna biały pionek. 
          5. Kolejne ruchy gracze wykonują na zmianę.
          6. Ruchy do tyłu zwykłym pionkiem nie są dozwolone.
          7. Damka może ruszać się do tyłu.
          8. Damka może poruszać się zarówno do przodu, jak i do tyłu, pod warunkiem, że na polach nie znajdują się własne pionki ani, że damka nie będzie zablokowana przez pionki przeciwnika .
          9. Damka może zakończyć ruch po przekątnej na dowolnym, nawet najbardziej odległym polu.
          10. Damka po biciu nie ma obowiązku  stanąć za zbitym pionkiem.
          11. Damkę zdobywa się po dojściu na pole przemian i zatrzymaniu się na  nim.
          12. Bić można zarówno do przodu, jak i do tyłu. Bicie oznacza, że pionek przeskakuje przez pionek przeciwnika i zatrzymuje się na pustym polu tuż za nim.
          13. Można zbić więcej niż jeden pionek w jednym ruchu (tzw. bicie wielokrotne), a nawet zmieniać kierunek bicia pod warunkiem, że pomiędzy pionkami przeciwnika jest jedno pole puste (tak, aby twój pionek mógł swobodnie przeskoczyć pomiędzy nimi.
          14. Bicie w warcabach jest przymusowe (obowiązkowe).
          15. Damka nie ma pierwszeństwa bicia.
          16. Każdy z graczy dąży do zwycięstwa poprzez zbicie wszystkich pionków przeciwnika.
          17. Wygrywa również ten zawodnik, któremu  uda ci się zablokować pionki przeciwnika w taki sposób, że nie będzie mógł on wykonać żadnego ruchu.
          18. Wygrana uzyskuję się również przez skończenie się czasu przeciwnikowi.
          19. Grę uznaje się za remisową, jeżeli ta sama pozycja pojawiła się po raz trzeci i za każdym razem posunięcie przypadało na tego samego gracza.
          20. Jeżeli przez 20 kolejnych posunięć obu graczy, jedynie damki były przestawiane, nie wykonano żadnego ruchu pionem i nie wykonano żadnego bicia to grę uważa się za remisową.
          21. Jeżeli pozostały jedynie trzy damki lub dwie damki i pion lub jedna damka i dwa piony przeciwko jednej damce, grę uznaje się za remisową, jeżeli każdy z graczy wykonał 16 ruchów.
          22. Gracz powinien wykonać bicie w taki sposób, aby zbić maksymalną liczbę pionków - co oznacza, że:
          • jeśli rozpoczynamy bicie, to należy je dokończyć - nie można zatrzymać się w połowie bicia;
          • jeśli mamy do wyboru co najmniej dwa bicia, to trzeba zdecydować się na takie, w którym zbijemy większą liczbę pionków;
          • jeśli na planszy pojawia się więcej możliwości zbicia takiej samej liczby pionków, to masz pełną swobodę - do ciebie należy decyzja które z nich wybierzesz.

          /-/Władysław  Hałas

      • Mistrzostwa szkoły w szachach błyskawicznych (5 minut).
        • Mistrzostwa szkoły w szachach błyskawicznych (5 minut).

        • Data publikacji: 21.01.2023

           

          Od dzisiaj przyjmowane są zapisy uczniów klas 4-8 na turniej o mistrzostwo szkoły w szachach błyskawicznych (5 minut), który odbędzie się 3 lutego 2023 roku od godz. 9.00 do 12.00. Zgłoszenia można przesyłać na konto dyrektora w aplikacji Teams lub zgłosić się  do czwartku przyszłego tygodnia do dyrektora. Oczywiście o udziale decyduje również dostarczenie zgody rodziców (patrz poprzedni artykuł). System rozgrywek zostanie podany po ustaleniu listy uczestników. Gramy na 10 szachownicach. Miejsce rozgrywek-korytarz na I piętrze. Sędziowie: Władysław Hałas, Artur Paździerski. Pozostałe  zasady:

          1. Gramy z wykorzystaniem zegara szachowego odmierzającego czas do tyłu.
          2. Każdy zawodnik ma do dyspozycji 5 minut.
          3. Gramy na szachownicy 64 polowej.
          4. Przed każdą partią obowiązuje losowanie kolorów.
          5. Zaczyna zawodnik grający białymi. 
          6. Kolejne ruchy gracze wykonują na zmianę.
          7. Obowiązują zasady szachów klasycznych.
          8. Wygrywa ten zawodnik, który da przeciwnikowi mata.
          9. W przypadku pata następuje remis.
          10. Wygraną uzyskuje się również przez skończenie się czasu przeciwnikowi.
          11. Za wygraną otrzymuje się 1 pkt.
          12. Za remis otrzymuje się 0,5 pkt.
          13. Za przegraną otrzymuje się 0 pkt.
          14. System rozgrywek zostanie ustalony po ustaleniu listy uczestników.

          /-/Władysław Hałas